Sökes: Kommunikationsansvarig (vikariat)

Vi söker en erfaren kommunikationsansvarig

Ansökningstiden för denna tjänst har gått ut.

Uppdraget är att ha ett övergripande ansvar för Studieförbundens kommunikation inklusive kommunikationsplattform, arrangemang, grafiska riktlinjer och budget. Personen ska leda samverkansgruppen för kommunikationsansvariga inom de olika studieförbunden – Infonet.

I detta ingår ansvar för avtal med leverantörer, projektledning av produktion av trycksaker och exempelsamlingar med verksamhetsexempel samt ansvar för nyhetsbrev och ett övergripande ansvar för webben. Den kommunikationsansvarige har dessutom kontakt med Folkbildningsrådets kommunikationsansvarig. I uppdraget ingår även uppgiften att samordna omfattande textproduktioner som exempelvis verksamhetsplanen.

Kvalifikationer

För detta arbete söker vi dig som:

• Har minst 3 års erfarenhet och dokumenterat goda resultat av ansvar för en organisations kommunikationsarbete.
  • Akademisk examen eller motsvarande erfarenhet som är relevant för tjänsten.
  • Är en stilsäker skribent som även behärskar att vara redaktör för samt redigera andras texter.
  • Har dokumenterad erfarenhet av projektledning, planering, ekonomi inom kommunikationsområdet.
  • Har god IT-kompetens. Ska kunna skriva texter och fotografera, samt göra enklare layout.

Det är meriterande om du har:

• Erfarenhet av föreningsarbete.
  • Ett väl utvecklat kontaktnät.
  • Folkbildningserfarenhet.

Förmågor och färdigheter:

• Du är van att strukturera och organisera arbetet.
  • Du kan självständigt ta initiativ, vara drivande och genomföra arbete i grupp.
  • Du är ansvarstagande och noggrann.

Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat på 12 månader. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering i Stockholm.

Vi rekryterar utifrån kompetens och strävar efter ökad mångfald, lika rättigheter och mot diskriminering.

Om oss

Studieförbunden är en bransch- och intresseorganisation med fokus på folkbildningspolitik. För att kultur och bildning ska nå ut brett i hela landet krävs ett starkt politiskt stöd för studieförbunden som samhällsaktör, liksom samarbete och dialog med samtliga samhällssektorer. Vår primära målgrupp är politiker, beslutsfattare och opinionsbildare.

Vi är en idéburen organisation och våra ledord är demokrati, kultur och bildning. De tio studieförbunden bidrar till lärande tillsammans med föreningsliv och engagerade människor i hela landet. Folkbildande aktiviteter är till exempel studiecirklar, föredrag och verksamhet på musikhus. Genom folkbildning ges fler möjlighet att höja sina röster och delta i samhällsdebatten.

Studieförbunden är en liten arbetsplats med korta beslutsvägar. Vi är 13 personer som arbetar på organisationen. Hälften utvecklar ett IT-system för studieförbund och hälften arbetar med att föra fram och påverka i studieförbundens frågor. Det är väldigt tillfredsställande och meningsfullt att arbeta för att människor ska få större möjlighet till bildning, utbildning och kultur.

Vi arbetar i WordPress, Adobe Creative Cloud och Office-paketet.

Vi sitter i moderna och attraktiva lokaler på Dalagatan centralt i Stockholm. Vi har kollektivavtal.

Våra medlemmar är: ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan. Medlemsförbunden har verksamhet i alla landets kommuner. Vår webb hittar du på: www.studieforbunden.se

Ansökan

Ansökningarna behandlas löpande. Senaste ansökningsdatum är 28 februari, men tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Maila personligt brev, CV och arbetsprover till Studieförbunden på: rekrytering@studieforbunden.se och märk ansökan ”Kommunikationsansvarig”.

För information om tjänsten, kontakta generalsekreterare David Samuelsson: david@studieforbunden.se, 070-543 27 39 eller digital kommunikatör Nathaly Salas: nathaly@studieforbunden.se, 070-819 10 09.

För kontakt med facklig representant (Unionen), kontakta Kerstin Mikaelsson: kerstin@studieforbunden.se, 072-565 52 22.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

2017-02-14