#stfbDigital

Studieförbundsgemensam konferens

”Den digitala människan och studieförbunden” inleddes med en presentation och specialvisning av utställningen ”MegaMind” på tekniska museet i Stockholm:

Föredragshållare för kvällen var Deeped Niclas Strand, creative planner och sociala mediestrateg. Niclas Strand, som tidigare samma dag hållit i spåret “Den digitala människan” under Internetdagarna på Stockholm Waterfront, gav oss en utmaning inför vårt strategiska arbete med digital utveckling. Nedan kan du se vad som hänt och följa det som kommer – och glöm inte att delta!

Den digitala människan och studieförbunden

Program 25/11: Talare, utmanare och WorkLab

Plats: Tekniska museet, Stockholm
Tid: 25 november kl. 9.00-16.00
Programmet som PDF

9-12 Föreläsare och utmanare:

Henrik Hansson, Stockholms Universitet, gör en spaning och ger oss en utmaning på temat “Lärande och forskning i den digitala tidsåldern”. Han tar också upp möjligheter med samverkan studieförbund och forskning i en digital tid.

Jan Gulliksen, ordf. för Digitaliseringskommissionen gör en spaning och ger oss en utmaning på temat ”Bäst i världen på Digitalisering”.
Nätbaserat lärande är mer än bara delaktighet. Gulliksen talar utifrån de slutsatser som kommer att presenteras i slutrapporten “Digital Agenda för Sverige”.

Johanna Frelin, VD för utbildningsföretaget Hyper Island gör en spaning och ger oss en utmaning. ”Framgångsrikt ledarskap i en digital värld” . Frelin kommer att sätta våra traditionella sätt att arbeta och organisera oss i kontrast med mer rörliga arbetssätt i en snabbrörlig nätbaserad värld.

12 Lunch

13 WorkLab: Vi arbetar inom respektive studieförbundsgrupp med framtidsfrågor kring nätbaserad utveckling. Utgångspunkt är talarnas input och utmaningar.

15.30 Den digitala människan och studieförbunden: En sammanfattning av de prioriterade utmaningar studieförbunden vill ta tag i enskilt och tillsammans i framtiden.

16 Avslutning