Studieförbunden söker en medarbetare för dokumentation, krav och test till rapporteringssystemet Gustav

Gustav är studieförbundens gemensamma system för hantering och redovisning av verksamhet. Systemet består av en windowsapplikation kopplad till databaser för lagring, apier för integrationer gentemot mot andra system samt en e-tjänst med webbgränssnitt. Systemet utvecklas och förvaltas av ett utvecklingsteam ”Gustavgruppen” på sex personer.

Nu söker vi till utvecklingsteamet en medarbetare för arbetsuppgifter inom dokumentation, krav och test

Arbetsuppgifter

• – Dokumentation av datasystemet Gustav och dess olika delar.
  • – Framtagande av hjälpguider och lathundar.
  • – Manus, inspelning och redigering av enkla instruktionsvideos till systemet.
  • – Arbete med krav, user stories och tester.

Kunskaper

Vi söker dig som har en relevant utbildning och arbetslivserfarenhet.

• – Flera års vana av arbete med att dokumentera windows- och webbapplikationer
  • – Kompetens och erfarenhet av att framställa instruktionsvideos
  • – Kravställarkompetens
  • – Erfarenhet av test i ett utvecklingsteam
  • – Gärna erfarenhet från folkbildning eller föreningslivet.

Egenskaper

Du är noggrann och säker på att formulera dig i skrift. Du är van att tänka pedagogiskt och vid att lägga upp material som fungerar både för nybörjaren och den erfarne användaren. För dig är det en naturlig del att producera manus och spela in en instruktionsvideo som komplement till det skrivna materialet.

Du har goda tidigare erfarenheter av att arbeta i agila team. Det gör att du behärskar rollerna att formulera krav och testa om de har uppnåtts.

Varaktighet/Arbetstid

Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast möjligt

Sista ansökningsdag: 2020-02-20

Vi tar emot ansökan via e-post med personligt brev och CV till rekrytering@studieforbunden.se.

För information om tjänsten, kontakta generalsekreterare David Samuelsson: david@studieforbunden.se, 070-543 27 39.

För kontakt med facklig representant (Unionen), kontakta Ebba Ringborg, ebba@studieforbunden.se, 072-565 52 22.

Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placering i Stockholm.

Vi rekryterar utifrån kompetens och strävar efter ökad mångfald, lika rättigheter och mot diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Studieförbunden

Studieförbunden är en bransch- och intresseorganisation med fokus på folkbildningspolitik. Vi är en idéburen organisation och våra ledord är demokrati, kultur och bildning.  Vi arbetar nationellt och vår primära målgrupp är politiker, beslutsfattare och opinionsbildare.

Studieförbunden är en liten arbetsplats med korta beslutsvägar. Vi är sammanlagt 13 personer som arbetar på kansliet varav hälften utvecklar Gustav-systemet och hälften arbetar med att föra driva studieförbundens frågor. Vi sitter i moderna lokaler på Dalagatan 7 centralt i Stockholm. Vi har kollektivavtal.

De tio studieförbunden är ABF, Folkuniversitetet, Ibn Rushd Studieförbund, Kulturens Bildningsverksamhet, Medborgarskolan, NBV, Sensus studieförbund, Studiefrämjandet, Studieförbundet Bilda och Studieförbundet Vuxenskolan.