Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Folkbildarfrukost #5: Varför minskar det?

december 11 @ 08:30 - 09:30

Bild på gröttallrik bredvid block med anteckningar.

Folkbildningen inom studieförbunden tycks sällan ha varit så nödvändig och aktuell som nu. Öppna mötesplatser där människor kan ingå i respektfulla dialoger, dela erfarenheter, folkbilda över en kopp kaffe och glasmålning får samhällsavgörande betydelse. När flertalet undersökningar pekar på vidgade sociala gap visar engagemanget hos studieförbunden något annat: Närmare en miljon personer som möter varandra i studiecirklar. Så frågan är: Varför minskar kommunernas generella anslag till studieförbunden? Vilka är de största anledningarna? Vad ska till för att utvecklingen ska vändas, och vem ska bära det?

Vi välkomnar till femte omgången av Folkbildarfrukost – en träffpunkt för folkbildare och folkbildningsnyfikna. Förutom genomgång av den nya undersökningen “Varför minskar det? En studie av de generella anslagen till studieförbunden” presenteras kommande Studieförbundsnyheter och andra folkbildningsaktualiteter.

Datum: Tisdag 11 december
Tid: 08.30-09.30 (frukost serveras från kl 08.00)
Plats: ABF Stockholm, Sveavägen 41

Observera! Begränsat antal platser!

Varmt välkommen att delta i samtalet! Läs mer och anmäl dig här.

Datum:
december 11