Laddar Evenemang

Folkbildarfrukost: #ViMåstePrata

maj 23 @ 08:30 - 09:30

Välkommen till Folkbildarfrukost: Demokratisamtal #ViMåstePrata
Är demokratin verkligen hotad? Vilka mekanismer hotar demokratin i så fall och vad är samhällsinstitutionernas ansvar? Den samlade folkbildningen genom Sveriges Folkhögskolor och Studieförbunden har tillsammans med enskilda opinionsbildare gått ut i det gemensamma demokratiinitiativet #ViMåstePrata. Över hela landet anordnas demokratisamtal där deltagarna ges möjlighet att reflektera, lyfta upp och ifrågasätta viktiga samhällsfrågor i samband med valet 2018.
Tredje delen av Folkbildarfrukostserien fokuserar på demokratiinitiativet #ViMåstePrata. Frukosten inleds med samtal mellan Mats Svegfors och Kristina Persson, högläsning ur Handbok för demokrater och avslutande panelsamtal med Björn Wiman och Karin Pettersson om bland annat medias och övriga samhällsinstitutioners ansvar för, och syn på, demokratin.

Medverkande:
Kristina Persson, f.d Framtidsminister, initiativtagare till #ViMåstePrata
Mats Svegfors, f.d chefredaktör Svenska Dagbladet
Karin Pettersson, Director of Public Policy i Schibsted
Björn Wiman, kulturchef Dagens Nyheter
David Samuelsson, generalsekreterare Studieförbunden
Jonas Joelson, projektledare #ViMåstePrata

Datum: Onsdag 23 maj

Tid: 8.30-9.30 (frukost serveras från kl 8.00)

Plats: Rosenlundsgatan 13, Studieförbundet Bilda

Anmäl och läs mer här: https://sv-se.invajo.com/event/studief%C3%B6rbunden/folkbildarfrukostdemokratisamtalvim%C3%A5steprata

Datum: