Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Järvaveckan: Folkbildning för inkludering

12 juni, 2018 @ 18:10 - 18:55

Järvaveckan 2018. Demokratiskt deltagande, arbetsmarknadsetablering och tillgång till bildning och kultur skiljer sig kraftigt mellan olika bostadsområden i Sverige. De senaste åren har flera partier lovat krafttag mot segregationen.

Vilken roll ska civilsamhället och studieförbunden spela i arbetet mot segregation? Hur kan de tio studieförbunden bidra för att minska klyftor och lyfta socioekonomiskt utsatta bostadsområden?

På scen (Seminariescen 2):  Samordnings- och energiminister  Ibrahim BaylanTom Piha, verksamhetsutvecklare  Studiefrämjandet, Monica Widman-Lundmark, förbundssekreterare ABF, Nina Larsson,  förbundschef  Studieförbundet Vuxenskolan, Vidar Aronsson, ordförande NBV, David  Samuelsson, generalsekreterare Studieförbunden.

_____

Studieförbunden deltar i den tredje upplagan av Järvaveckan och passar på att lyfta fram vikten av det goda samtalet. ”Allt är politik” slår initiativtagarna för Järvaveckan fast. Vi säger: Att tala politik är silver. Att delta i samtal på lika villkor är guld. Att kombinera båda är folkbildning.

Varmt välkommen!

Datum: