Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

Vi måste prata om demokratin

maj 29 @ 16:00 - 18:00

ABF-huset, Brantingrummet, Sveavägen 41, Stockholm

Ingång är boken
 En handbok för demokrater – Vad kan en enskild människa göra för att skydda demokratin?. Redaktörer är Ola Larsmo, Sverker Sörlin och Elisabeth Åsbrink. I boken medverkar ett tjugotal författare.

Tilltron till demokratin är svag bland många av dem som ser sig som utvecklingens förlorare. #ViMåstePrata projektet, som står bakom boken, syftar till att förhindra och motverka att antidemokratiska attityder utvecklas och sprids i dessa grupper och bland de unga. Metoden är kunskapsförmedling och involverande, lokala demokratisamtal över hela landet. 120 engagerade inom kultur, politik, akademin och civilsamhället kommer att leda samtalen.

Projektet har initierats av bl.a. Global Utmanings grundare Kristina Persson och finansieras genom ideellt arbete, mindre bidrag från enskilda personer och av Studieförbunden i samverkan. Kristina Persson inleder seminariet och Birgitta Englin, som är senior rådgivare i GU, modererar.

Anmäl dig här

Datum: