Pressrum

Studieförbunden är de tio studieförbundens gemensamma intresseorganisation. Studieförbunden bildades 1903 under namnet Folkbildningsförbundet. Vi har funnits i över hundra år men blickar ständigt framåt. Vi står för fri bildning i hela Sverige, alltid på individens villkor och alltid tillsammans med andra. Inom studieförbunden möts en miljon individer varje år och studieförbunden verkar i alla landets kommuner. Bildning förenar Sverige.

Välkommen! Här hittar du länkar till pressmeddelanden, pressbilder och kontaktuppgifter.

Pressutskick

Här hittar du högupplösta pressbilder. Hittar du inte bild som passar eller söker efter är du välkommen att kontakta pressansvariga.

När du publicerar våra bilder ska bildtext med information om copyright (Studieförbunden) samt fotografens namn alltid vara med. Bilder på upphovsskyddade skyddas av upphovsrättslagen (SFS 1960:729) och får användas endast i nyhetsrapporterande syfte. Mer om upphovsrätt: Bildupphovsrätt i Sverige.

Kontakt för intervju

Studieförbundens generalsekreterare David Samuelsson är Studieförbundens huvudsakliga talesperson och svarar på övergripande frågor: 070-543 27 39, david@studieforbunden.se.

För övrig pressaktivitet, kontakter och frågor, vänd dig till vår pressansvariga Hanna Midfjäll: 070-713 31 50, hanna@studieforbunden.se.